اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سربازی رهبری مدال افتخار فاطمیون در کار جهادی + فیلم

گروه جهادی فاطمیون بسیج دانشجویی ازجمله گروه‌های جهادی است که در ساخت مسکن محرومین، معیشت و حوزه آموزش فعال است و درعین‌حال سربازی رهبری را مدال افتخار خود می‌داند.

سربازی رهبری مدال افتخار

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، گروه‌های جهادی؛ گروه‌های فعال، باانگیزه، جوان، توانمند و کسانی که هر چه در بساط دارند به کار می‌گیرند تا چهره فقر و محرومیت را از بخش‌های مختلف بزدایند.

گروه‌های جهادی همان‌هایی هستند که در سیل، زلزله، برف و حتی در همین بلای طبیعی و جانکاه (کرونا ویروس) همچنان در میدان حضور دارند و در نجات جان انسان‌ها و فراهم کردن شرایط پایدار سر از پا نمی‌شناسند.

گروه‌های مردمی و فعال و جوان که شهره به گروه‌های جهادی هستند تاکنون خدمات وافری را به جامعه داشته‌اند و بار بسیاری را از دوش دولت در عرصه عمرانی، اجتماعی و حتی فرهنگی برداشته و کارنامه قابل قبولی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

 

گروه‌های جهادی متشکل از افراد متخصص، متعهد و ایثارگری هستند که با اشتراک نیروی کار، منابع مالی و اعتباری و از همه مهم‌تر روح پاک و خدمت گذار در جهت هبه و هدیه رفاه نسبی اجتماعی تلاش می‌کنند و این اقدام بسیار ارزشمند است.

 گروه جهادی فاطمیون بسیج دانشجویی استان ازجمله گروه‌های جهادی فعال در گیلان است که اقداماتشان در چند سال اخیر قابل‌توجه بوده و ارزیابی خدمات ارائه‌شده آن رضایت‌بخش است.

گروه جهادی فاطمیون شفت در محدوده شهرستان شفت و فومن کار کرده و بیشتر در بخش عمرانی و ساخت مسکن محرومان در مناطق کم برخوردار فعال است.

 

 

 

به گفته محمد پورابراهیم نیا، مسئول گروه جهادی فاطمیون بسیج دانشجویی گیلان، این گروه حدود هفت سالی هست که تشکیل‌شده و تابه‌حال 14 مسکن محرومین را تعمیر و یا ساخته است.

فاطمیون تنها در بخش ساخت مسکن محرومان فعالیت ندارند و بلکه در اکثر عرصه‌هایی که مردم نیاز به خدمت داشته باشند، آتش به اختیار واردشده و گوشه‌ای از کار را می‌گیرند.

گروه جهادی فاطمیون علاوه بر ساخت مسکن محرومین، در تهیه و پخش بسته‌های معیشتی و همچنین لوازم‌التحریر برای دانش آموزان نیز فاعل بوده و همچنان نیز دستی در کار دارد و روزبه‌روز دامنه فعالیتشان گسترده‌تر می‌شود.

 

اما یکی از پیشران‌های گروه‌های جهادی به‌جز توان نیروی کار و تخصص، تأمین منابع مالی لازم و مکفی به جهت پیش برد پروژه‌های عمرانی و فرهنگی است.

آن‌طور که مسئول گروه جهادی فاطمیون گفته منابع لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی این گروه توسط دستان پرتوان خیران، نیکوکاران و نهادهای حمایتی تأمین می‌شود هرچند بایرام، محسن، مهدی، آرمان، امیررضا، عرفان، محمد، حسن، نقی، محمدحسین، محمدجواد و سایر فعالین گروه علاوه بر توان نیروی کار در بخشی از تأمین منابع نیز کمک‌کار هستند.

بی‌شک یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، مردمی بودن آن است و این روحیه با استمرار و دوام آن قوام بیشتری پیدا می‌کند و هر روزی که می‌گذرد تعداد و اثرات گروه‌های جهادی زیادتر می‌شود و پایه‌های حکومت مردمی را تقویت می‌کند.

گروه‌های جهادی بیش از هر زمان دیگری در حال تبدیل‌شدن به یک نهضت مردمی در سراسر میهن اسلامی هستند و این تفکر و منش بلند افق در گروه‌های جهادی گیلانی نیز دیده می‌شود.

پورابراهیم نیا می‌گوید ان‌شاءالله در آینده بسیار نزدیک اولین قرارگاه جهادی با عنوان نهضت مردمی جهادی فاطمیون در شهرستان شفت راه‌اندازی و فعالیت‌هایی در سایر حوزه‌ها ازجمله مرکز نخبه پروری محرومین، آموزش مهارتی محرومین را در کنار مرکز خیریه و نیکوکاری در آن از سر می‌گیرد.

مسئول گروه جهادی فاطمیون اذعان کرده که این گروه جهادی همچون گذشته با یاری خدا و همراهی آموزش‌وپرورش، بهزیستی و کمیته امداد شهرستان، فعالیت‌های تدوین‌شده در چشم‌انداز خود را با سرعت و توان بیشتری در آینده عملیاتی خواهد کرد.

 

 

آنچه کار جهادی را با کار غیرجهادی متفاوت می‌کند علاوه بر جنس کار، نیات و اهداف عاملان آن، خدمت به مردم و کسب رضایت الهی است.

پورابراهیم نیا هدف فعالیت گروه جهادی فاطمیون را کار جهادی و کمک سیره اهل‌البیت سلام‌الله علیها اجمعین می‌داند و می‌گوید از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آقا، راه‌اندازی و فعالیت در کار جهادی است.

به گفته وی، در بیانیه گام دوم انقلابی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد، آقا خیلی تأکید ویژه‌ای در خصوص یاری‌رساندن به محرومین داشتند و ازاین‌رو حضور در کار جهادی توفیق الهی و یک تجربه بسیار خوب برای جهادگران است.

نکته قابل‌تأمل دیگری که مسئول گروه جهادی فاطمیون به آن اذعان دارد و علاوه بر آن، اعضای گروه و سایر گروه‌های جهادی نیز به آن تمسک می‌کنند خدمت به مردم در مناطق محروم به عشق رهبر معظم انقلاب است.

پورابراهیم نیا، سربازی مقام معظم رهبری در کار جهادی را مدال افتخاری بر سینه جهادگران می‌داند و این نکته برجسته و ویژگی بارز همان نقطه عطفی است که جریان انقلاب اسلامی به آن افتخار می‌کند و توانسته این روحیه را به‌عنوان یک منش و بینش تمدن ساز در منطقه و حتی در جهان نهادینه کند.

 

بی‌شک داشتن جوانانی مؤمن، انقلابی و جهادی در کشوری که بسیاری از مشکلات خواسته و ناخواسته بر آن‌ها تحمیل‌شده جای تقدیر و تحسین دارد و باید از این گروه‌های جهادی تمدن ساز و بلندمرتبه به‌عنوان تکیه‌گاه مورد اعتماد یاد شود.

گروه‌های جهادی ازآنچه بدون مزد و مواجب باره‌ای کوچک و بزرگ را در آنجا که نیاز هست و در توان بسیاری نیست، برمی‌دارند و آه از دردمندان و تنگ‌دستان برمی‌دارند حائز اهمیت است و باید در گره‌گشایی‌ها و سپردن مسئولیت‌های بزرگ خدمت‌رسانی به مردم انتخاب نخست باشند.

گروه‌های جهادی همچون فاطمیون همان‌هایی هستند که در وقوع بلایای طبیعی همچون شیوع ویروس کرونا در صف اول مقابله هستند و با تأمین نیازمندی‌های مردم در بخش بهداشت و درمان و همچنین تأمین جیره خشک معیشتی خانوارهای محروم و کم برخوردار جزء اولین‌ها هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول